Gå med i ett program som är skapat för molnet

Vad får jag?

Partnerrabatt

Partner får 20 % rabatt på det årliga listpriset för alla produkter som kan säljas via partnerkonsolen.

Partnerkonsol

Via partnerkonsolen kan partner centralt skapa, administrera och hantera alla kundkonton, hantera beställningar mellan SKU:er, visa beställnings- och faktureringshistorik, hantera fakturering och direkt hantera supportärenden med kunderna.

Utbildning

Partner får utbildning i försäljning, marknadsföring och distribution för både tekniska och icke-tekniska roller.

Verktyg

Partner får tillgång till Google Cloud Connect, en exklusiv partnerportal med verktyg som uppdateras regelbundet samt material för försäljning, marknadsföring och distribution, inklusive regionalt anpassat material.

Varumärkesutveckling

Partner får ett märke som officiellt auktoriserad G Suite-partner som kan användas i försäljnings- och marknadsföringsmaterial. Partner registreras också i vår partnerkatalog som är synlig för potentiella kunder över hela världen.

Kanalsupport

Vid registrering i programmet får varje partner support som hjälper dem med allt från introduktionen till lösning av kundproblem.

Vad förväntas av mig?

Hitta nya kunder

Generering av kundämnen och uppsökande verksamhet, som bygger på din kompetens, är en viktig del av att bygga en framgångsrik G Suite-verksamhet, där lokala nätverk utnyttjas och befintliga relationer utökas.

Tillhandahålla tjänster

Stick ut ur mängden genom att erbjuda lösningar som ger kunderna unikt värde, exempelvis konsulttjänster, implementering, utbildning, support, leverantörsintegration, säkerhetshantering, administration av mobila enheter och mycket mer.

Hantera fakturering och prissättning

Partner behåller full äganderätt till fakturering och prissättning för sina kunder. Vi direktfakturerar enbart partner, vilket ger våra partner möjlighet att erbjuda paketlösningar med andra produkter och tjänster till sina kunder.

Fortsätta att växa med G Suite

Bli Premier-partner

När du utökar din verksamhet och blir G Suite Premier-partner får du många fler fördelar vad gäller åtag, ökad synlighet och exklusiva försäljnings- och marknadsföringsmöjligheter. Denna partnernivå kräver dokumenterad kompetens inom G Suite genom konsekventa kundframgångar, en investering i certifierade medarbetare och gemensam marknadsföring.

Bli certifierad

G Suite-certifieringsprogrammet riktar sig till G Suite-partner med certifieringar för både försäljning och implementering. Personerna som godkänns i testet får ett märke och certifikat. Examen som säljspecialist för G Suite intygar att säljaren har den kompetens och kunskap som krävs för att sälja G Suite. Genom G Suite-examen för certifierade implementeringsspecialister certifieras IT-proffs som uppvisar grundläggande kunskaper för att implementera, konfigurera och migrera till G Suite. Mer information om G Suite-certifieringsprogrammet finns här.

Bredda utbudet

Efterförsäljning och supportaktiviteter är en viktig del av en partners roll. Här gäller det att se till att kunden har genomfört implementering och migrering fullt ut samt att hitta möjligheter att förbättra för kunden genom att erbjuda de senaste och bästa Google-lösningarna (t.ex. Google Arkiv, Google Drive, Chromebooks och Chromebox för möten).

Hur blir jag en partner?

Ansök till programmet

För att ansöka måste du logga in med ett G Suite-konto med minst en licens. Om du inte redan har ett G Suite-konto måste du köpa ett innan du ansöker.

Kvalificering för programmet

Vill du kvalificera dig för partnerprogrammet måste du sälja och distribuera minst 100 betalda slutanvändarkonton för en enda verksamhet eller totalt över flera verksamheter. Du måste antingen köpa dessa licenser direkt från https://gsuite.google.com/ åt dina kunder eller låta kunderna tillhandahålla alla nödvändiga uppgifter. När du registrerar minst 100 betalda slutanvändarkonton i Steg 2 i ansökningsprocessen, initierar vi en kreditkontroll som det sista steget i processen.

Godkännas i en kreditupplysning

Så snart företaget har uppfyllt kvalificeringskraven görs automatiskt en kreditupplysning. Observera att du sannolikt kommer kontaktas för ytterligare handlingar för att stödja kreditupplysningen av ditt företag om du är från Asien eller Latinamerika. Den kan ta cirka 5–7 arbetsdagar. När kreditupplysningen har genomförts och godkänts erbjuder vi ett officiellt partneravtal. Mer information om kreditupplysningen finns i riktlinjerna.