Vanliga frågor när du funderar på att använda G Suite

Redan G Suite-kund? Fortsätt till vår supportsida.

Konfiguration

  • Kan jag flytta mina gamla e-postmeddelanden, kalenderhändelser och kontakter till G Suite?

    Ja, du kan ta med din befintliga e-post, dina kontakter och din kalenderdata till G Suite. Du kan migrera data för dig själv och dina gruppmedlemmar eller så kan du låta ditt team migrera sin egen data. G Suite innehåller verktyg för att migrera data från Microsoft® Exchange eller Microsoft Office 365™, IBM® Notes® och andra e-postsystem.

  • Kommer jag att uppleva driftstopp under övergången?

    Du fortsätter att skicka/ta emot e-post som vanligt. Om du vill använda Gmail med G Suite konfigurerar du domänen (MX-poster) för att dirigera ditt e-postflöde till Googles e-postservrar. Det är som att göra en adressändring när du flyttar så att din post kommer till rätt ställe. När ändringen av MX-posterna träder i kraft (upp till 72 timmar) börjar du ta emot/skicka e-post via ditt G Suite-konto. Tills dess får du ta emot/skicka e-post via ditt gamla e-postsystem.

  • Påverkar den här övergången min nuvarande webbplats? Kan ni vara värd för min webbplats?

    Nej, den här övergången påverkar inte din nuvarande webbplats. När du konfigurerar G Suite krävs inga ändringar av din nuvarande webbvärd. G Suite är inte en webbvärd, men du kan läsa mer om Googles värdlösningar för webben via Google Cloud Platform.

  • Kan jag använda min egen domän med G Suite? Vad ska jag göra om jag inte har en befintlig domän?

    Du måste ha en domän om du ska kunna använda G Suite. Ditt domännamn visas efter www. i webbplatsens webbadress. Om du redan har en domän anger du den under registreringen. (Du blir ombedd att verifiera att du äger domänen.) Om du inte har en domän eller vill ha en annan kan du köpa en domän som du väljer (om en sådan är tillgänglig) från Google.

  • Kan någon konfigurera G Suite för mitt företag?

    Ja, du kan jobba med en G Suite-partner. Dessa erfarna IT-tjänsteföretag kan hjälpa dig att utvärdera, anpassa, distribuera och gå över till G Suite. De kan också erbjuda utbildning, datahantering och löpande support. Om du har frågor om konfigurationen av G Suite kan du även kontakta supporten för G Suite. Supportteamet är tillgängligt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

    Mer information om konfiguration, kommunikationsmallar och resurser för implementering och ändringshantering finns i Konfigurera webbplats.

Tillbaka till början

Kontakta säljavdelningen om du har fler frågor.

Kontakta supporten om du redan är G Suite-kund.