Vanliga frågor för G Suite-användare

Har du en fråga om användningen av G Suite? Vi kan ha svaret!

Filtrera efter kategori

Konfiguration

De vanligaste frågorna om konfiguration

Kan jag testa Google Apps innan jag köper det?

Ja, du kan använda en testversion av G Suite i 14 dagar gratis utan köptvång. Registrera dig på några minuter och skapa konton för upp till tio personer i ditt team. Om du ska få ut mesta möjliga av testperioden rekommenderar vi att du identifierar minst tre funktioner som du vill undersöka närmare, exempelvis samarbeta i dokument, starta ett videomöte i Hangouts eller kolla Gmail från din mobila enhet. Ange dina betalningsuppgifter innan testperioden löper ut för att undvika ett avbrott i tjänsten.

Vad händer när du har registrerat dig för en testperiod?

När du registrerar dig kan du lägga till upp till tio personer på kontot för en fullt fungerande testversion av G Suite-tjänsterna. Skicka e-post med Gmail, håll möten med Hangouts, samarbeta i realtid med Dokument och spara dem på Drive och ta med dig G Suite var du än är. När du har registrerat dig hjälper installationsguiden dig att verifiera din domän, lägga till dina användare och sedan konfigurera Gmail genom att ändra dina MX-poster på din värddomänen. Våra onlineverktyg och vårt supportteam hjälper dig att göra detta.

Kan jag använda min egen domän med G Suite? Vad händer om jag inte har en domän?

Om du vill använda G Suite behöver du en domän som dittföretag.com. Ditt domännamn visas efter www. i webbplatsens webbadress. Om du redan har en domän anger du den under registreringen. (Du blir ombedd att verifiera att du äger domänen.) Om du inte har en domän eller vill ha en annan kan du köpa en domän som du väljer (om en sådan är tillgänglig) från en av våra domänvärdpartner när du registrerar dig för G Suite.

Hur lång tid tar det att konfigurera kontot?

Grundinställningen – det tar cirka 15 minuter att verifiera domänen och konfigurera Gmail. Ytterligare konfigurationstid beror på storleken på ditt team och hur mycket data du migrerar (som e-post och kontakter). Du kan lägga till fler användare och migrera ytterligare data när som helst.

Kan jag flytta mina gamla e-postmeddelanden, kalenderhändelser och kontakter till G Suite?

Ja, du kan ta med din befintliga e-post, dina kontakter och din kalenderdata till G Suite. Du kan migrera data för dig själv och dina gruppmedlemmar eller så kan du låta ditt team migrera sin egen data. G Suite innehåller verktyg för att migrera data från Microsoft® Exchange eller Microsoft Office 365™, IBM Notes och andra e-postsystem.

Kommer jag att uppleva driftstopp under övergången?

Du fortsätter att skicka/ta emot e-post som vanligt. Om du vill använda Gmail med G Suite konfigurerar du domänen (MX-poster) för att rikta e-postflödet till Googles e-postservrar. Det är som att göra en adressändring när du flyttar så att din post kommer till rätt ställe. När ändringen av MX-posterna träder i kraft (upp till 72 timmar) börjar du ta emot/skicka e-post via ditt G Suite-konto. Tills dess får du ta emot/skicka e-post via ditt gamla e-postsystem.

Hur lätt är det att vänja sig vid G Suite?

Du kanske upptäcker att många av dina anställda redan har Google-verktyg, som Gmail och Drive, för personligt bruk. Bland dem som inte har det kommer de flesta tycka att Googles tjänster är intuitiva och lätta att lära sig. Många kunder rapporterar att deras produktivitetsvinster från G Suite uppväger den tillfälliga övergångsperioden. Dessutom kan ditt team snabbt komma igång med hjälp av vägledningarna, utbildningen och tipsen i utbildningscentret för G Suite.

Hur ska jag distribuera G Suite till en stor grupp?

Du kan prova G Suite under testperioden och sedan distribuera det till resten av ditt team. Vi har resurser för att planera distributionen och säkerställa en smidig övergång. Besök webbplatsen för konfiguration och implementering för kommunikationsmallar, migrerings- och distributionsriktlinjer, utbildningsresurser med mera.

Kan jag få hjälp med att konfigurera G Suite?

Ja, du kan jobba med en G Suite-partner. Dessa erfarna IT-tjänsteföretag kan hjälpa dig att utvärdera, anpassa, distribuera och gå över till G Suite. De kan också erbjuda utbildning, datahantering och löpande support. Om du har frågor om konfigurationen av G Suite kan du även kontakta supporten för G Suite. Supportteamet är tillgängligt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Besök konfigurationswebbplatsen för information om setup, kommunikation, mallar och implementering samt resurser för ändringshantering.

Hur konfigurerar jag Gmail?

Om du vill använda Gmail med G Suite konfigurerar du domänens MX-poster. MX-poster lagras på din domänvärd och riktar din e-post till Googles e-postservrar. Det är som att göra en adressändring när du flyttar så att din post kommer till rätt ställe. Om du redan har e-post får du meddelanden i Gmail istället för till din gamla e-postleverantör

Vi tillhandahåller steg för steg-instruktioner och Googles supportteam är tillgängliga för personlig hjälp 24/7.

Tillbaka till början

De vanligaste frågorna om konfiguration

Kan jag testa Google Apps innan jag köper det?

Ja, du kan använda en testversion av G Suite i 14 dagar gratis utan köptvång. Registrera dig på några minuter och skapa konton för upp till tio personer i ditt team. Om du ska få ut mesta möjliga av testperioden rekommenderar vi att du identifierar minst tre funktioner som du vill undersöka närmare, exempelvis samarbeta i dokument, starta ett videomöte i Hangouts eller kolla Gmail från din mobila enhet. Ange dina betalningsuppgifter innan testperioden löper ut för att undvika ett avbrott i tjänsten.

Vad händer när du har registrerat dig för en testperiod?

När du registrerar dig kan du lägga till upp till tio personer på kontot för en fullt fungerande testversion av G Suite-tjänsterna. Skicka e-post med Gmail, håll möten med Hangouts, samarbeta i realtid med Dokument och spara dem på Drive och ta med dig G Suite var du än är. När du har registrerat dig hjälper installationsguiden dig att verifiera din domän, lägga till dina användare och sedan konfigurera Gmail genom att ändra dina MX-poster på din värddomänen. Våra onlineverktyg och vårt supportteam hjälper dig att göra detta.

Kan jag använda min egen domän med G Suite? Vad händer om jag inte har en domän?

Om du vill använda G Suite behöver du en domän som dittföretag.com. Ditt domännamn visas efter www. i webbplatsens webbadress. Om du redan har en domän anger du den under registreringen. (Du blir ombedd att verifiera att du äger domänen.) Om du inte har en domän eller vill ha en annan kan du köpa en domän som du väljer (om en sådan är tillgänglig) från en av våra domänvärdpartner när du registrerar dig för G Suite.

Hur lång tid tar det att konfigurera kontot?

Grundinställningen – det tar cirka 15 minuter att verifiera domänen och konfigurera Gmail. Ytterligare konfigurationstid beror på storleken på ditt team och hur mycket data du migrerar (som e-post och kontakter). Du kan lägga till fler användare och migrera ytterligare data när som helst.

Kan jag flytta mina gamla e-postmeddelanden, kalenderhändelser och kontakter till G Suite?

Ja, du kan ta med din befintliga e-post, dina kontakter och din kalenderdata till G Suite. Du kan migrera data för dig själv och dina gruppmedlemmar eller så kan du låta ditt team migrera sin egen data. G Suite innehåller verktyg för att migrera data från Microsoft® Exchange eller Microsoft Office 365™, IBM Notes och andra e-postsystem.

Kommer jag att uppleva driftstopp under övergången?

Du fortsätter att skicka/ta emot e-post som vanligt. Om du vill använda Gmail med G Suite konfigurerar du domänen (MX-poster) för att rikta e-postflödet till Googles e-postservrar. Det är som att göra en adressändring när du flyttar så att din post kommer till rätt ställe. När ändringen av MX-posterna träder i kraft (upp till 72 timmar) börjar du ta emot/skicka e-post via ditt G Suite-konto. Tills dess får du ta emot/skicka e-post via ditt gamla e-postsystem.

Hur lätt är det att vänja sig vid G Suite?

Du kanske upptäcker att många av dina anställda redan har Google-verktyg, som Gmail och Drive, för personligt bruk. Bland dem som inte har det kommer de flesta tycka att Googles tjänster är intuitiva och lätta att lära sig. Många kunder rapporterar att deras produktivitetsvinster från G Suite uppväger den tillfälliga övergångsperioden. Dessutom kan ditt team snabbt komma igång med hjälp av vägledningarna, utbildningen och tipsen i utbildningscentret för G Suite.

Hur ska jag distribuera G Suite till en stor grupp?

Du kan prova G Suite under testperioden och sedan distribuera det till resten av ditt team. Vi har resurser för att planera distributionen och säkerställa en smidig övergång. Besök webbplatsen för konfiguration och implementering för kommunikationsmallar, migrerings- och distributionsriktlinjer, utbildningsresurser med mera.

Kan jag få hjälp med att konfigurera G Suite?

Ja, du kan jobba med en G Suite-partner. Dessa erfarna IT-tjänsteföretag kan hjälpa dig att utvärdera, anpassa, distribuera och gå över till G Suite. De kan också erbjuda utbildning, datahantering och löpande support. Om du har frågor om konfigurationen av G Suite kan du även kontakta supporten för G Suite. Supportteamet är tillgängligt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Besök konfigurationswebbplatsen för information om setup, kommunikation, mallar och implementering samt resurser för ändringshantering.

Hur konfigurerar jag Gmail?

Om du vill använda Gmail med G Suite konfigurerar du domänens MX-poster. MX-poster lagras på din domänvärd och riktar din e-post till Googles e-postservrar. Det är som att göra en adressändring när du flyttar så att din post kommer till rätt ställe. Om du redan har e-post får du meddelanden i Gmail istället för till din gamla e-postleverantör

Vi tillhandahåller steg för steg-instruktioner och Googles supportteam är tillgängliga för personlig hjälp 24/7.

Har du fortfarande frågor?

Kontakta oss