Vanliga frågor när du funderar på att använda G Suite

Redan G Suite-kund? Fortsätt till vår supportsida.

Prisinformation

  • Vilka är skillnaderna mellan betalningsplanerna för G Suite?

    Det finns tre betalningsplaner för G Suite: Basic, Business och Enterprise. Basic har 30 GB lagringsutrymme per användare, Business erbjuder obegränsad lagring och arkivering och Enterprise inkluderar ytterligare avancerade kontroller och anpassningar. Vi kan visa detaljer och skillnader för planerna här.

  • Finns det en kostnadsfri testperiod för G Suite?

    Ja, du kan testa G Suite utan köpkrav i 14 dagar. Registrera dig på några minuter och skapa konton för upp till tio personer i ditt team. Om du ska få ut mesta möjliga av provperioden rekommenderar vi att du testar minst tre viktiga funktioner som du vill undersöka närmare, exempelvis samarbeta i dokument, starta ett videomöte i Hangouts eller kolla Gmail från din mobila enhet. Ange dina betalningsuppgifter innan testperioden löper ut för att undvika ett avbrott i tjänsten.

    När du registrerar dig kan du lägga till upp till tio personer på kontot för en fullt fungerande testversion av G Suite-tjänsterna. Skicka e-post med Gmail, håll möten med Hangouts, samarbeta i realtid med Dokument och spara dem på Drive och ta med dig G Suite var du än är. När du har registrerat dig hjälper konfigurationsguiden dig att verifiera domänen, lägga till användare och sedan konfigurera Gmail genom att ändra MX-posterna på domänvärden. Våra onlineverktyg och supportteamet kan hjälpa dig med allt detta.

  • Hur köper jag G Suite?

    Du kan registrera dig för G Suite online eller kontakta vårt säljteam för att komma igång. När du registrerar dig online börjar du automatiskt med en 14-dagars kostnadsfri testperiod. Du kan ange dina faktureringsuppgifter under testperioden för att köpa G Suite, men du debiteras inte förrän testperioden är över. Testperioden är begränsad till 10 användare. Om du lägger till fler än 10 använder under testperioden upphör den och du börjar debiteras.

  • Hur avslutar jag testperioden om jag beslutar mig för att inte köpa G Suite?

    Om du inte anger faktureringsuppgifter under testperioden stängs ditt konto av automatiskt när testperioden är slut och du debiteras inte. Läs den här hjälpcenterartikeln om du vill annullera ditt testkonto.

  • Vad kostar det att konfigurera och migrera till G Suite?

    Följ anvisningarna i vår konfigurationsguide och ställ in G Suite och migrera dina uppgifter utan ytterligare kostnad. Vårt supportteam hjälper dig vid behov. Om du vill att någon ska göra konfigurationen och migreringen åt ditt företag kontaktar du en Google-partner och tar reda på mer om de här tjänsterna och vad de kostar.

  • När konfigurerar jag fakturering?

    När du registrerar dig för G Suite börjar du med en 14-dagars testperiod för upp till tio användare. Om du vill fortsätta G Suite efter 14 dagar eller lägga till fler än tio användare måste du konfigurera faktureringsalternativen för din prenumeration. Det är viktigt att du konfigurerar faktureringsalternativen innan din kostnadsfria testperiod har löpt ut så att tjänsterna inte stängs av. Du kan konfigurera faktureringsalternativen när som helst.

  • Vilka betalningsmetoder godkänner Google?

    Du kan betala för din G Suite-prenumeration med ett internationellt kreditkort. Google accepterar betalningar från Visa, MasterCard och American Express. På vissa platser kan du betala genom att göra uttag från ett bankkonto (kallas även autogiro).

  • Kan jag betala för G Suite under ett helt år direkt istället för månadsvis?

    Årsprenumerationer erbjuds enbart i vissa länder. Besök vår prissida och ta reda på om en årsprenumeration är möjlig i ditt land.

  • Hur definieras en användare när det handlar om priset?

    En användare definieras som en personlig e-postadress (namn@dittföretag.com). En användare kan ha flera e-postadresser genom att skapa e-postalias. E-postalias för grupper (som sales@dittföretag) räknas inte som användare. Du kan lägga till upp till 30 e-postalias för varje användare.

  • Om jag planerar att skapa e-postalias för grupper, räknas detta alias som en användare jag måste betala för? Hur många alias kan varje användare hantera?

    Nej. En användare kan ha flera e-postadresser genom att skapa e-postalias. Du kan lägga till upp till 30 e-postalias per användare.

  • Ingår en domän i G Suite?

    Nej. Kostnaden för en domän är separat från G Suite. När du registrerar dig ska du ange vilken domän du vill använda i företagets e-postadresser. Om du inte äger domänen ännu kan du köpa den från Google mot en extra avgift.

  • Hanterar Google flera valutor?

    Ja. När du har konfigurerat faktureringen väljer du ett land som du bedriver verksamhet i och en valuta som du vill betala med. Landet avgör vilka betalningsmetoder du kan använda. Välj land och valuta med omsorg eftersom du inte kan ändra dessa val senare.

Tillbaka till början

Kontakta säljavdelningen om du har fler frågor.

Kontakta supporten om du redan är G Suite-kund.