Drive-logotyp

Ta med Drive till jobbet

Allt ditt arbete är säkert, tillgängligt överallt och lätt att dela
obegränsat lagringsutrymme ingår i månadsprenumerationen*

Kontakta oss

Frihet i jobbet

 

Google Drive har flexibla lagringsalternativ för alla företag, oavsett storlek. Synkronisera alla dina jobbfiler, inklusive Microsoft Office-filer, med datorn, mobilen och surfplattan så att du kommer åt ditt arbete när du behöver det.

Drive – fillagring och enhetssynkronisering

Google Drive har dussintals säkerhetsfunktioner som har utvecklats för att skydda din data och ge dig kontroll över den. Din data tillhör bara dig, och med våra verktyg kan du styra bl.a. vem du delar den med och hur. Vårt nätverk med datacenter ger exceptionell säkerhet och garanterar 99,9 %* tillförlitlig åtkomst till din data, 24 × 7 × 365,25 (det stämmer, inga avbrott ens under skottår).

*Servicenivåavtalet garanterar 99,9 % tillgänglighet utan planerade driftstopp.

Google Drive – låsbild för filsäkerhet

Du får åtkomst till ditt arbete på Drive från alla datorer, surfplattor och mobiler inklusive din favoritenhet med Android eller iOS, oavsett om du är online eller offline. Förhandsvisa över 40 populära filformat med Drive, inklusive videoklipp, bilder, Microsoft® Office-dokument, kalkylark och PDF-filer utan extra programvara eller kostnader. Du kan till och med redigera Microsoft Word, Powerpoint®- och Excel®-filer på webben, på iOS- och Android-enheter.

Drive – filerna är tillgängliga överallt inklusive i mobilen

Nu kan du dela upp till 5 TB stora filer med vem du vill, även personer som inte har något Google-konto. Du har full kontroll över hur dina filer delas – bestäm vem som kan läsa, kommentera eller ändra i dokument och slipp dubbletter och sammanslagna filer.

Google Drive – exempel på delning och samarbete

Tryggt, säkert, pålitligt

 
Säkert datacenter för Drive

Google Drive och våra datacenter har granskats i enlighet med SSAE 16/ISAE 3402 typ II SOC 2 och erhållit ISO 27001-certifiering. För branscher eller geografiska områden som omfattas av särskilda bestämmelser stöder Google Drive FISMA, FERPA och HIPAA och följer Safe Harbor-principerna.

Drive – IT-/adminenhet och användarkontrollpanel

Google Drive ger företag kraftfulla, lättanvända verktyg för att hantera användare, skydda enheter med hantering av mobila enheter, ange delningsbehörigheter och få tillgång till viktig information med avancerade gransknings- och rapportfunktioner.

Google Drive – låssymbol för datakryptering

Det finns dussintals säkerhetsfunktioner i Google Drive som är specifikt utformade för att hålla din data säker, skyddad och under kontroll. De omfattar kryptering under överföringar när din data flyttas från enheten till Google, när den flyttas mellan Googles datacenter och när den lagras på din mobila enhet.

Google Drive – exempel på telefon-, chatt- och e-postsupport

Google Drive ger support dygnet runt via telefon, chatt och e-post. Vi hjälper dig att komma åt ditt arbete och uppnå dina mål.

Enkelhet och kraft

 

Google Drive används av miljontals människor hemma och på arbetet. Det är lätt att byta mellan kontona och användarna kan på så sätt växla sömlöst mellan arbetskontot och sitt personliga konto samtidigt som de behåller alla de kontroller som skyddar arbetsfiler och information.

Byt enkelt mellan konton på Google Drive

Stoppa jakten på viktiga dokument som är begravda i mappar. Hitta rätt fil på några sekunder, även om det är en bild eller PDF av handskrivna anteckningar. Automatisk OCR och bildigenkänning tar med magin i Google Sök till jobbet.

Sökfunktionen för Google Drive visas

Med Google Apps Arkiv går det att söka i allt innehåll på Drive och exportera det för eDiscovery. Det är ett smart sätt att samla in det ditt juridiska team behöver och förhindra dataförlust när personal lämnar företaget.

Google eDiscovery

Skapat för team

 
Google Drive – exempel på delning och samarbete

Spara jobbfiler och jobbmappar på Drive, få åtkomst till dem från vilken enhet som helst och dela dem direkt med kolleger, kunder eller partner. Du kan till och med dela filer med personer som inte använder Google Drive. Nu slipper du skicka bilagor och slå samman olika versioner av filer. Förbättra företagets arbetsflöde med Drive.

Drive – exempel på dokumentsamarbete i realtid

Med Google Drive och Google Dokument kan ni arbeta tillsammans i samma dokument i realtid. Kommentarer på en fil ger konversationen ett sammanhang så att ni slipper skicka e-post fram och tillbaka och förlora tid.

Google Drive – exempel på aktivitetsuppdateringar

Håll dig uppdaterad om vad som händer i teamet med automatiska aktivitetsuppdateringar som visar vem som redigerat delade filer och när. Lätthanterad dokument- och filversionskontroll gör att du kan gå tillbaka till tidigare versioner av en fil utan att behöva oroa dig för att förlora överblicken över en ändring.

Gör mer med Google

 
Ikoner för Google Drive-appar

Med Google Drive får du tillgång till G Suite som omfattar Formulär, Sites, Kalender, Dokument, Kalkylark, Presentationer, Hangouts, Google+ och mycket annat. Det är din helhetslösning för teamproduktivitet.

Drive – exempel på video- och samtalssamarbete

Innehållet blir ännu mer kraftfullt när det går att träffas för att diskutera eller visa det. Håll kontakt med personerna i ditt team, kunder och partner via HD-videomöten, röstsamtal eller SMS. Du kan spara pengar och tid på resor, men ändå få alla fördelar av möten ansikte mot ansikte.

Exempelbilder på externa Drive-appar

Använd hundratals integrerade appar, inklusive DocuSign för e-signaturer, LucidCharts för prototyper och Smartsheets för projektledning och jobba ännu effektivare med hjälp av Drive.

Välj en prenumeration

Prova utan kostnad i 14 dagar.

Drive Enterprise

Molnbaserat innehållssamarbete
erbjuds separat från G Suite.

Testa utan kostnad
  • USD $8 per aktiv användare + USD $0.04 per GB*
  • Inga begränsningar för lagringsutrymme
  • Google Dokument, Kalkylark och Presentationer ingår under en begränsad tid
  • Integritetsskydd har certifierats
  • Åtaganden för databearbetning
  • Support via e-post och telefon, 24/7
  • Kontroller för säkerhet, sekretess och efterlevnad
  • Företagsomfattande användarhantering
  • Central administratörskonsol
  • Revision och rapportering
  • Arkiv för eDiscovery som omfattar Drive-filer
  • Förebyggande av dataförlust för Drive

G Suite

Produktivitetssvit som inkluderar Drive plus Gmail, Kalender, Hangouts med mera.

Testa utan kostnad
  • USD $10-$25 per användare och månad
  • Inga gränser för lagringsutrymme (om inte < 5 användare, då 1 TB per användare)
  • Google Dokument, Kalkylark och Presentationer
  • Integritetsskydd har certifierats
  • Åtaganden för databearbetning
  • Support via e-post och telefon, 24/7
  • Kontroller för säkerhet, sekretess och efterlevnad
  • Företagsomfattande användarhantering
  • Central administratörskonsol
  • Revision och rapportering
  • Arkiv för eDiscovery som omfattar Drive-filer, Gmail och Hangouts Chat
  • Förebyggande av dataförlust för Drive och Gmail
  • E-post för företag via Gmail
  • Delade kalendrar
  • Video- och röstkonferenser
  • Säkra meddelanden till teamet

*Kunden betalar för löpande Avgifter utifrån (a) antalet Aktiva användare som Kunden har per månad och (b) mängden lagringsutrymme som använts (sett till Kundens hela domän i gigabyte) per månad. Med Avgiftsperiod avses tiden från och med föregående kalendermånads första dag till och med den månadens sista dag. Med Aktiv användare avses en slutanvändare som (a) har loggat in för att använda Google Drive minst en gång under månaden eller (b) har data som synkroniserats med Google Drive minst en gång under Avgiftsperioden. Googles avläsning av i hur stor utsträckning Kunden har använt Tjänsterna kan inte ändras.

Används av miljontals företag, inklusive: